Πώς να αξιολογήσετε ένα Business Plan

Πώς να αξιολογήσετε ένα Business Plan

Πηγή : www.ehow.com

Είτε είστε ένας επενδυτής, ένας επιχειρηματίας ή σύμβουλος επιχειρηματικότητας, θα εκτεθείτε σε μια πληθώρα επιχειρηματικών σχεδίων και θα πρέπει να έχετε μια σταθερή, κάπως τυπική προσέγγιση για την αξιολόγηση κάθε ενός από αυτά. Αναλύστε κάθε τμήμα ξεχωριστά, και στη συνέχεια να εξετάστε το επιχειρηματικό σχέδιο στο σύνολό του για να καθορίσετε τη βιωσιμότητα της επιχείρησης και την πιθανότητα της επιτυχίας του. Επίσης, σκεφτείτε τις δεξιότητες γραφής και την προσοχή στη λεπτομέρεια που οδήγησε στην διαμόρφωση του σχεδίου.

Οδηγίες – 1

Διαβάστε την περίληψη. Αυτό θα πρέπει να είναι μια συνοπτική περιγραφή όχι μια περίληψη του επιχειρηματικού σχεδίου. Σε μία ή δύο σελίδες, θα πρέπει να μεταφέρετε την ευκαιρία της αγοράς και τα μοναδικά δυνατά χαρακτηριστικά της επιχείρησης που θα τη βοηθήσει να ανταποκριθεί σε αυτή την ευκαιρία. Η σύνοψη πρέπει να σας ενθουσιάσει και να σας κάνει να θέλετε να γυρίστε και στην επόμενη σελίδα. Αν δεν το κάνει, ο επιχειρηματίας μπορεί να στερείται τις γνώσεις marketing ή τις δεξιότητες γραφής.

2

Αξιολογήστε την ευκαιρία της αγοράς. Θα πρέπει να αναπτύσσεται τουλάχιστον κατά 10 τοις εκατό ανά έτος και να έχει ένα σημαντικό δυναμικό σε σχέση με το μέγεθος της επιχείρησης και των επενδύσεων. Για παράδειγμα, μια μικρή εταιρεία που αναζητά μια επένδυση των $ 50.000 θα πρέπει να στραφεί σε μια δυνητική αγορά των $ 5 εκατομμυρίων. Όσο μεγαλύτερη είναι η δυνητική αγορά και όσο πιο γρήγορα αναπτύσσεται, τόσο το καλύτερο. Κοιτάξτε σε εκθέσεις και παραρτήματα για να εξασφαλίσετε ότι η επιχείρηση έχει πράγματι κάνει την απαραίτητη έρευνα αγοράς.

3

Εξετάστε τη στρατηγική της εταιρείας για να καταλάβετε την αγορά. Το σχέδιο πρέπει να περιγράφει με σαφήνεια το πρόβλημα που η εταιρεία λύνει ή χρειάζεται να συναντηθεί με τους πελάτες, και στη συνέχεια να προτείνει μια λύση. Να εξετάσετε εκ του σύνεγγυς την ευθυγράμμιση μεταξύ του προβλήματος και της λύσης. Προτίθεται η εταιρεία αντιμετωπίσει πραγματικά αυτή την ανάγκη; Η αξιολόγηση πρέπει να λαμβάνει υπόψη το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρονται, την επιχειρησιακή ικανότητα και την αποτελεσματικότητα με την οποία η επιχείρηση πράγματι μπορεί να παράγει το προϊόν της, καθώς και την ποιότητα των προτεινόμενων marketing στρατηγικών.

4

Κατανοήστε το επιχειρηματικό περιβάλλον. Το επιχειρηματικό σχέδιο θα πρέπει να περιγράφει το ανταγωνιστικό τοπίο μέσα στο οποίο λειτουργεί η εταιρεία, κατά προτίμηση με αναφορά στο Porter’s 5 Forces ή άλλο καθιερωμένο εργαλείο. Ψάξτε για λεπτομερείς αναλύσεις και τις αναλύσεις του κάθε ενός από τους ανταγωνιστές, και για το πώς η εταιρεία είναι διαφορετική και καλύτερη από τον ανταγωνισμό. Το τμήμα αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει το ρυθμιστικό περιβάλλον και να αναφέρει έξοδα ή αναγκαίες καθυστερήσεις που σχετίζονται με τους κανονισμούς.

5

Ψάξτε για εμπειρία, ακεραιότητα και πάθος στην ομάδα σας. Βιογραφικά και σύντομες περιγραφές επιτυχιών για κάθε στέλεχος θα πρέπει να αναφέρονται στις πληροφορίες για την εταιρεία όπως ας πούμε στην εταιρική δομή. Η εταιρεία πρέπει να διαθέτει έμπειρους συμβούλους, είτε επίσημα είτε ανεπίσημα. Είναι ύψιστης σημασίας ότι οι διευθυντές που συμμετέχουν στην επιχείρηση μεταφέρουν το πάθος τους και οδηγούν προς την επιτυχία αυτό το έργο. Αν οι ιδρυτές δεν έχουν επενδύσει τα δικά τους κεφάλαια στην επιχείρηση, ή σχέδιο για τη διατήρηση των «ημερών εργασίας», ενώ λειτουργεί η επιχείρηση, ίσως να μην έχουν την πίστη στο έργο.